§ 1 Definicje
- Aktywacja (usługi) – udostępnienie Klientowi funkcjonalności i zasobów oferowanych przez Usługę. Aktywacja usługi następuje po zaksięgowaniu przez Operatora Opłaty aktywacyjnej.
- Awaria krytyczna – awaria uniemożliwiająca realizację Kluczowych funkcjonalności Usługi, w szczególności przyjmowanie i realizację zamówień.
- Blog eWZSS – system przekazywania informacji wszystkim Klientom korzystającym z Usługi poprzez Panel administracyjny. Informacje przekazywane przez Blog mają taki sam charakter i skutek jak zawiadomienia w Formie pisemnej, zwłaszcza w kwestii zawiadomienia o zmianach w Regulaminie czy Cenniku lub prowadzonych pracach.
- BOK – wydzielona cześć Usługi, wymagająca do dostępu podania Danych uwierzytelniających, umożliwiająca zarządzanie kontem Klienta w Usłudze, używania Komunikatów i dokonywania innych czynności.
- Cennik (usługi) – dla Klientów z UE, wykaz szczegółowych świadczeń, wraz z ich cenami, obejmujących opłaty administracyjne, abonamentowe, serwisowe i dopłaty, udostępniony na Stronie internetowej Operatora. Cennik obejmuje również opłaty ponoszone na rzecz Zewnętrznego Dostawcy Usług Płatniczych. Jeżeli Klient obsługiwany jest przez
- Dane bilingowe – dane firmy Klienta. Dane te muszą zostać zweryfikowane przez Operatora wraz z informacją o tym, czy Klient jest płatnikiem VAT.
- Dane uwierzytelniające – dane (login i hasło) pozwalające na dostęp do Panelu administracyjnego przekazywane w procesie instalacji Klientowi albo wygenerowane przez Klienta przy pomocy Panelu administracyjnego.
- Domena – unikalny w skali sieci Internet ciąg znaków alfanumerycznych identyfikujących stronę internetową.
- Forma dokumentowa – do zachowania dokumentowej formy czynności prawnej wystarcza złożenie oświadczenia woli w postaci dokumentu, w sposób umożliwiający ustalenie osoby składającej oświadczenie.
- Forma elektroniczna – do zachowania elektronicznej formy czynności prawnej wystarcza złożenie oświadczenia woli w postaci elektronicznej i opatrzenie go kwalifikowanym podpisem elektronicznym, przesłany drogą email lub jako załącznik do Komunikatu.
- Forma pisemna – do zachowania formy pisemnej czynności prawnej wystarcza złożenie własnoręcznego podpisu na dokumencie obejmującym treść oświadczenia woli.
- Indywidualna infrastruktura serwerowa – serwer i inne elementy infrastruktury sieciowej, wynajęte przez Operatora na potrzeby realizacji obsługi Klienta, wyłącznie na potrzeby działania Usługi dla Klienta, o uzgodnionych parametrach, wycenione indywidualnie i wynajmowane na mocy dodatkowych porozumień co do cen, zasad i okresu wynajmu.
- Klient – osoba prawna, fizyczna albo jednostka organizacyjna w tym stowarzyszenie, posiadająca zdolność do zaciągania we własnym imieniu zobowiązań oraz nabywania praw, mająca siedzibę lub stałe miejsce prowadzenia działalności gospodarczej na Terytorium UE, która ma zawartą umowę na Usługę. Klient może korzystać z Usługi, tylko na potrzeby i w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą lub działalnością rolniczą, a ponadto zawarta umowa na Usługę ma dla Klienta charakter zawodowy. Jeżeli jeden podmiot zamawia wiele Paneli administracyjnych, przez Klienta przyjmuje się każdy Panel administracyjny osobno.
- Klubowicz – osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która dokonuje u Klienta nabycia usług.
- Kluczowe funkcjonalności – funkcje Usługi dotyczące wyświetlania strony dla Klubowicza, możliwość jej indeksowania przez wyszukiwarki internetowe, korzystania z usług oraz realizacji płatności, wyświetlanie zawartości zlecenia i obsługa procesów zmierzających do terminowego jej realizacji.
- Komunikat – wiadomość wysłana przy pomocy systemu do komunikacji między Klientem, a Operatorem, dostępnego w BOK. Każdy Komunikat oprócz treści opatrzony jest imieniem i nazwiskiem osoby wysyłającej oraz datą i godziną jego wysłania. Komunikaty po wysłaniu nie mogą być modyfikowane.
- Log – dziennik zdarzeń Usługi, serwera www lub innego komponentu Usługi.
- Numer telefon komórkowego – numer telefonu obowiązkowo podawany przez Klienta przy zawieraniu umowy, na który Operator wysyła numer PIN.
- Okres rozliczeniowy – czas, na jaki została naliczona Opłata Abonamentowa, który standardowo trwa miesiąc kalendarzowy zaczynając od pierwszego dnia każdego miesiąca.
- Operator – Fundacja Valhalla z siedzibą w Szczecinie wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Szczecin-Centrum w Szczecinie, XIII Wydział Gospodarczy KRS pod nr 0001162057, NIP: 8513327302, Regon: 541183757
- Opłata abonamentowa – opłata uiszczana z góry przez Klienta co miesiąc, zgodnie z wybranym przez niego Planem abonamentowym.
- Opłata aktywacyjna – uiszczane z góry przez Klienta wynagrodzenie za aktywację Usługi w przypadku zawarcia umowy.
- Panel administracyjny – narzędzie do zarządzania Usługą i zarządzania sprzedażą dokonywaną przez Sklep, wymagające przedstawienia danych uwierzytelniających.
- PIN – indywidualny sześciocyfrowy numer nadawany Klientowi przez Operatora, wysyłany na Numer telefonu komórkowego Klienta po zawarciu umowy, w celu umożliwienia mu podpisywania dokumentów, wprowadzania zmian i danych wymagających potwierdzenia tożsamości.
- Plan abonamentowy – wybierany przez Klienta zakres Usługi określony przez parametry, warunki świadczenia i ceny, w szczególności pakiety i limity, opisany w Cenniku.
- Przestrzeń dyskowa na dane Klienta – mierzona w Gigabajtach (GB), suma objętości danych przechowywanych na serwerze, na które Klient ma wpływ (zdjęcia, pliki stanowiące załączniki, teksty długie opisu towaru). Do przestrzeni tej nie wlicza się danych generowanych automatycznie przez system, na które Klient nie ma wpływu np. bazę danych, pliki cache, systemowe, kod programu itp.
- Strona internetowa Operatora – strona internetowa umieszczona pod adresem www.ewzss.pl
- Rachunek Operatora – rachunek bankowy wskazany przez Operatora jako właściwy do dokonywania opłat za Usługę w danej Walucie rozliczeniowej.
- Regulamin – niniejszy regulamin, obowiązujący zarówno dla obsługi przez Operatora.
- RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
- Serwer współdzielony – serwer będący własnością Operatora, zarządzany wyłącznie przez Operatora, którego zasoby sprzętowe wykorzystywane są wyłącznie na potrzeby działania Usługi w ten sposób, że na jednym urządzeniu i w jednym systemie operacyjnym znajdują się Usługi wielu Klientów.
- SKU – (ang. stock keeping unit) to identyfikator służący do zarządzania towarem. SKU odnosi się do każdego produktu i jego wariantów osobno. Całkowita liczba SKU dla jednego produktu stanowi iloczyn produktu i jego wariantów (np. rozmiar, kolor,, pojemność).
- Spam – przesyłana drogą elektroniczną lub instalująca się na komputerze Klienta sklepu aplikacja, która nie była przedmiotem zamówienia adresata. W przypadku Komunikatu za Spam uznaje się wielokrotne wysyłanie tej samej wiadomości lub wysyłanie wiadomości niezwiązanych z Usługą.
- Szablon – układ służący jako podstawa do prezentacji wizualnych i funkcjonalnych elementów interfejsu. Zapewnia strukturalny format do ekspozycji usług i obsługi w ramach związku.
- Usługa lub Usługa Operatora – usługa Valhalla Systems świadczona dla Klienta przez Operatora w modelu SaaS (Software as a Service) pozwalająca na prowadzenie Związku lub klubu.
- Terytorium UE – terytoria państw członkowskich Unii Europejskiej.
- Waluta rozliczeniowa – waluta, w której prowadzone jest rozrachunki z Klientem. Dostępne dla Klienta w ramach Usługi waluty rozliczeniowe to: złoty polski;
- Wirtualizowany serwer dedykowany – serwer będący własnością Operatora, zarządzany wyłącznie przez Operatora, którego zasoby sprzętowe wykorzystywane są wyłącznie na potrzeby działania Usługi dla Klienta w części odpowiadającej wykupionym Planowi abonamentowym, odseparowanej poprzez usługę wirtualizacji typu „bare metal”.
- Wizyta – zarejestrowane jedno połączenie z Usługą, w trakcie którego otwieranych jest wiele stron internetowych, zarejestrowana dla jednego adresu IP w trakcie jednej godziny, ustalana na podstawie Logu serwera WWW. Wizyty mogą być przez Operatora doliczane także w przypadku, gdy Usługa obsługuje transakcje w serwisach Osób trzecich, w sposób zgodny z Cennikiem.
- Wytyczne – przedstawione przez Klienta w Dokumencie wdrożeniowym wskazówki, kierunkujące Operatora przy wykonywaniu Prac wdrożeniowych.
- Transfer – mierzona w Gigabajtach (GB), suma objętości danych wysłanych przez Usługę w danym Okresie rozliczeniowym, ustalana na podstawie logu serwera www.
- DSA – rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych) (Dz. Urz. UE L 277 z 27.10.2022 r., str. 1).
- Dostawca usług pośrednich – podmiot dokonujący usługi pośredniej w rozumieniu art. 3 lit. g pkt i-iii DSA, tj. jednej z następujących usług społeczeństwa informacyjnego: (i) usługi „zwykłego przekazu” polegającej na transmisji w sieci telekomunikacyjnej informacji przekazanych przez odbiorcę usługi lub na zapewnianiu dostępu do sieci telekomunikacyjnej; (ii) usługi „cachingu” polegającej na transmisji w sieci telekomunikacyjnej informacji przekazanych przez odbiorcę usługi, obejmującej automatyczne, pośrednie i krótkotrwałe przechowywanie tej informacji, dokonywane wyłącznie w celu usprawnienia późniejszej transmisji informacji na żądanie innych odbiorców; (iii) usługi „hostingu” polegającej na przechowywaniu informacji przekazanych przez odbiorcę usługi oraz na jego żądanie. Operator, z uwagi na świadczoną Usługę jest dostawcą usługi hostingu oraz dostawcą usługi Platform internetowych.
- Platforma internetowa – w rozumieniu art. 3 lit. i DSA oznacza usługę hostingu, która na żądanie odbiorcy usługi przechowuje i rozpowszechnia publicznie informacje.
- Odbiorca usługi – w rozumieniu art. 3 lit. b DSA oznacza osobę fizyczną lub prawną, która korzysta z usługi pośredniej, w szczególności w celu poszukiwania informacji lub udostępnienia jej. Odbiorcą usługi na płaszczyźnie niniejszego Regulaminu jest Klient.
- Nielegalne treści – zgodnie z art. 3 lit. h DSA są to informacje, które same w sobie lub przez odniesienie do działania, w tym sprzedaży produktów lub świadczenia usług, nie są zgodne z prawem Unii lub z prawem jakiegokolwiek państwa członkowskiego, które jest zgodne z prawem Unii, niezależnie od konkretnego przedmiotu lub charakteru tego prawa.
- Warunki korzystania z usług – zgodnie z art. 3 lit. u DSA oznaczają klauzule, niezależnie od ich nazwy lub formy, które regulują stosunek umowny między dostawcą usług pośrednich a odbiorcami usług. W odniesieniu do Usługi jest to niniejszy Regulamin.
- Moderowanie treści – w rozumieniu art. 3 lit. t DSA, oznacza działania, bez względu na to czy są one zautomatyzowane, podejmowane przez dostawców usług pośrednich (Operator), których celem jest, w szczególności, wykrywanie, identyfikowanie i zwalczanie nielegalnych treści lub informacji niezgodnych z warunkami korzystania z ich usług, przekazywanych przez odbiorców usługi (Klient), w tym wdrażane środki, które wpływają na dostępność, widoczność i osiągalność takich nielegalnych treści lub informacji, takie jak uniemożliwienie dostępu do nich lub ich usunięcie, lub które wpływają na możliwość przekazywania takich informacji przez odbiorców usługi, takie jak zamknięcie lub blokada Usługi (Klient).
§ 2 Przedmiot regulaminu i postanowienia wstępne
- Postanowienia zawarte w niniejszym Regulaminie określają sposób korzystania z Usługi, zakres odpowiedzialności Operatora oraz wszelkie inne postanowienia lub informacje o charakterze porządkowym.
- Zapoznanie się z niniejszym Regulaminem oraz Cennikiem jako integralnymi częściami łączącej strony umowy jest niezbędne. Jakiekolwiek zachowania Klienta i Operatora sprzeczne z treścią Regulaminu będą powodować skutki wynikające bezpośrednio z treści Regulaminu oraz z obowiązujących przepisów prawa.
§ 3 Sposób zawarcia umowy
- Do zawarcia umowy na Usługę dochodzi za pośrednictwem narzędzi znajdujących się na Stronie internetowej Operatora w następujących krokach: wypełnienie formularza prawdziwymi i aktualnymi Danymi bilingowymi, zaakceptowanie postanowień Regulaminu i Cennika, które stanowią integralną część umowy na Usługę, kliknięcie przycisku „Zamawiam”, dokonanie pierwszej wpłaty. Z chwilą kliknięcia przycisku „Zamawiam” dochodzi do zawarcia umowy na Usługę pomiędzy Klientem, a Operatorem. Po zaksięgowaniu u Operatora pierwszej wpłaty następuje Aktywacja Usługi. Klient, celem potwierdzenia danych, zobowiązany jest wygenerować w Formie dokumentowej formularz umowy udostępniony w BOK. Przy zawieraniu umowy z Operatorem, dochodzi jednocześnie – na zasadach określonych w odrębnym Regulaminie i z Klientami spełniającymi warunki wskazane w tym Regulaminie.
- Klient, zawierając umowę na Usługę, oświadcza, iż:
- Nazwa jego Klubu lub Związku Wojewódzkiego w ramach Usługi i świadczone przez wyżej wymienione podmioty nie naruszają praw Osób trzecich lub prawa obowiązującego w krajach, w których prowadzona jest działalność..
- Oferując swoje usługi na terenie UE, będzie stosować standardy UE, bez względu na miejsce są realizowane usługi, w szczególności przepisy związane z prawidłowym rozliczaniem podatków. W szczególności oświadcza, że musi podawać wiarygodne czasy realizacji usługi, numer telefonu i adres email, pod którymi możliwy jest sprawny kontakt Klubowiczów z Klientem.
- Nie będzie wykorzystywał Usługi samej w sobie ani żadnej z powiązanej z nią możliwości do oferowania i reklamowania gier hazardowych niezgodnie z prawem panującym na terytorium Polski.
- W razie poniesienia przez Operatora jakiejkolwiek szkody, spowodowanej używaniem przez Klienta nazwy Usługi lub sprzedażą produktów lub usług naruszające prawa Osób trzecich lub prawo obowiązujące w krajach, w których świadczona jest usługa, Klient zobowiązuje się szkodę tę naprawić w pełnej wysokości.
- Klient zobowiązany jest do przedstawienia prawdziwych i aktualnych Danych bilingowych podczas zawierania umowy na Usługę, a w przypadku ich zmiany do niezwłocznego aktualizowania. Nie przekazanie Danych bilingowych albo ich niezgodność z informacjami wynikającymi z odpowiednich rejestrów może skutkować ograniczeniami w świadczeniu przez Operatora całości lub części Usługi albo rozwiązaniem umowy na Usługę ze skutkiem natychmiastowym, z winy Klienta.
- Umowa zawierana jest na czas nieokreślony albo na czas określony.
- Po upływie okresu obowiązywania, umowa zawarta na czas określony, automatycznie zmienia się na umowę zawartą na czas nieokreślony chyba, że Klient przed jej zakończeniem złoży oświadczenie w Komunikacie lub Formie pisemnej o braku chęci przekształcenia umowy zawartej na czas określony w umowę zawartą na czas nieokreślony. Wówczas umowa zawarta na czas określony ulega rozwiązaniu z upływem terminu na jaki została zawarta.
- Umowa podlega cesji pod warunkiem respektowania wszystkich postanowień niniejszego Regulaminu przez strony dokonujące cesji. Cesja jest przeprowadzana w BOK przez Klienta-Cedenta albo przez osobę, której Klient udzielił pełnomocnictwa, za zgodą Operatora – pod rygorem nieważności. Cesjonariusz jest zobowiązany do wypełnienia formularza dostępnego w BOK. Umowa cesji dochodzi do skutku z chwilą wyrażenia przez Operatora zgody.
- Operator zastrzega sobie prawo do odmowy zawarcia umowy na Usługę. W przypadku odmowy zawarcia umowy Klient nie zostanie obciążony żadnymi opłatami.
- Operator nie ponosi odpowiedzialności za problemy wynikające z opóźnień zawinionych przez Osoby trzecie (banki, poczta, rejestratorzy domen itp.).
- W przypadku umowy zawieranej na czas nieokreślony wysokość kwoty pierwszej wpłaty odpowiada sumie Opłaty abonamentowej za jeden miesiąc oraz Opłacie Aktywacyjnej.
- W przypadku umowy zawieranej na czas określony pierwsza wpłata obejmuje:
- w przypadku wyboru podstawowego planu abonamentowego sumę Opłaty abonamentowej za 12 miesięcy oraz Opłaty aktywacyjnej.
- w przypadku wyboru pozostałych Planów abonamentowych Opłatę Aktywacyjną.
§ 4 Ochrona danych osobowych i polityka prywatności
- Przetwarzanie danych osobowych podanych przez Klienta podczas zawarcia umowy odbywa się:
- w celach służących świadczeniu przez Operatora Usług, realizacji z tym związanych obowiązków publicznoprawnych, w tym wystawiania dowodów księgowych (art. 6 ust. 1 lit. b, c i f RODO);
- w celach marketingowych, w tym w zakresie marketingu bezpośredniego (art. 6 ust. 1 lit. F RODO), w tym na na podstawie zgody wyrażonej w oparciu o art. 6 ust. 1 lit. a RODO na przetwarzanie danych osobowych Klienta w celach marketingowych;
- w celach analitycznych, statystycznych oraz w celu profilowania portali związków lub klubu Klienta w zakresie obsługi Klubowicza i marketingu (art. 6 ust. 1 lit f RODO). Operator nie podejmuje względem Klienta na podstawie profilowania zautomatyzowanych decyzji, o których mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO;
- Administratorem danych osobowych Klienta jest Operator, tj. VALHALLA – FUNDACJA NA RZECZ ROZPOWSZECHNIANIA SPORTÓW
- Operator będzie przechowywał dane osobowe Klienta do momentu złożenia sprzeciwu, upływu terminu przedawnienia roszczeń wynikających z zawartej umowy albo przez okres wymagany przez odrębne przepisy dotyczące obowiązków podatkowo-rachunkowych – w zależności od tego, który okres skończy się później. Po upływie tego terminu dane osobowe Klienta będą przetwarzane przez Operatora na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO, tj. w celach wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Operatora, w tym na potrzeby prowadzonych kampanii marketingowych.
- Klientowi przysługuje prawo do żądania od Operatora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania (także w celach marketingowych, w tym profilowania) oraz prawo do przenoszenia danych.
- Jeżeli przetwarzanie danych osobowych przez Operatora odbywa się na podstawie zgody udzielonej przez Klienta, o której mowa w art. 6 ust. 1 lit. a. RODO, Klient ma prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- Klient ma prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Podanie danych osobowych przez Klienta jest wymogiem umownym i jest dobrowolne, ale konieczne do zrealizowania Usługi. Niepodanie danych osobowych skutkuje odmową świadczenia Usługi. Jeżeli świadczenie usługi przez Operatora obejmuje świadczenia realizowane przez inne podmioty, administratorami danych osobowych w zakresie dotyczącym realizacji tych świadczeń mogą być inne podmioty – informacje o zasadach przetwarzania danych osobowych w takich przypadkach są podawane Klientowi w zasadach realizacji tych świadczeń.
- Operator zobowiązuje się do przestrzegania tajemnicy związanej z danymi Klienta w tym danymi Klubowiczów Klienta i nieudostępniania tych danych osobom nieuprawnionym oraz do należytego zabezpieczenia tych informacji przed dostępem wszelkich osób nieuprawnionych. Operator nie może wykorzystywać tych danych w celach innych niż wskazane w §4 ust. 1 i 2 Regulaminu.
- Operator ma prawo wykorzystania informacji Klienta wyłącznie w sposób zagregowany niepozwalający na identyfikację Klienta lub Klubowicza, na potrzeby przygotowywanych przez siebie raportów. Klient wyraża zgodę na przekazywanie partnerom przez Operatora zanonimizowanych danych dotyczących działalności Klienta w tym w szczególności: przedmiotu działalności, długości świadczenia usług z wykorzystaniem rozwiązań Operatora, wartości usług, liczby transakcji etc.. Operator może przekazać Klientowi wstępną ofertę partnera – na potrzeby przygotowania takiej oferty Operator nie przekazuje partnerowi danych Klienta. Dane Klienta będą przekazywane partnerowi i przez niego przetwarzane tylko i wyłącznie w celu przygotowania optymalnej oferty usług świadczonych Klientowi. Partner na żadnym etapie przed wyrażeniem aktywnej zgody przez Klienta nie będzie posiadał informacji jakiego podmiotu są to dane. W przypadku wyrażenia aktywnej zgody marketingowej dla danego partnera lub grupy partnerów, Operator przekaże partnerowi dane kontaktowe Klienta (imię i nazwisko / nazwa Klienta, numer telefonu oraz e-mail) celem umożliwienia bezpośredniego kontaktu partnera z Klientem. Aktualna lista partnerów znajduje się na stronie.
- O ile Klient nie zgłosi zastrzeżenia, Operator ma prawo do opublikowania podstawowych danych Klienta (nazwa firmy, adres KLubu lub Związku) na liście referencyjnej Operatora oraz w materiałach marketingowych i sprzedażowych Operatora. Na żądanie Klienta, Operator zobowiązuje się możliwie szybko usunąć dane Klienta z listy referencyjnej, materiałów marketingowych i sprzedażowych Operatora, z wyłączeniem tych, które są w formie niepodlegającej edycji, w szczególności są już wydrukowane, w takim przypadku Operator zachowuje prawo do dalszego ich wykorzystywania.
- Wszystkie dane powstałe w wyniku używania Usługi uznaje się za własność Klienta. Własność ta nie obejmuje:
- Jakichkolwiek praw do Usługi lub oprogramowania Operatora umożliwiającego działanie Usługi.
- Elementów Usługi w zakresie innym niż możliwe do wyeksportowania dane.
- Struktur danych innych niż zawarte w eksportowanych danych.
- Danych, których nie można było eksportować samodzielnie w momencie zamówienia Usługi, w szczególności informacji, do których wydobycia konieczne jest stworzenie przez Operatora programu.
- Operator wyświetla planszę techniczną w przypadkach: prac konserwacyjnych, awarii, zablokowania strony związku lub klubu, lub przez trzy miesiące następujące po rozwiązaniu umowy na Usługę. Klient wyraża zgodę na wyświetlanie Danych bilingowych.
- Operator zobowiązuje się do przestrzegania polityki prywatności opublikowanej na Stronie internetowej Operatora.
- Więcej bieżących informacji na temat ochrony danych osobowych, w tym obowiązki informacyjne wymagane przez RODO, znajduje się w Polityce prywatności i bezpieczeństwa Valhalla Systems w zakładce „Informacje zgodnie z RODO” dostępnych na Stronach Internetowych Operatora.
§ 5 Powierzenie przetwarzania danych Operatorowi (umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych)
- Klient oświadcza, że jest administratorem danych osobowych Klubowiczów obsługiwanych przez siebie w ramach Usługi, a także danych osobowych swoich pracowników, współpracowników i kontrahentów udostępnionych Operatorowi celem realizacji Usługi i przetwarza je zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Klient wyrażając zgodę na realizację Usługi oraz akceptując niniejszy Regulamin powierza Operatorowi przetwarzanie danych osobowych klubowiczów swoich klubów, pracowników, współpracowników i kontrahentów działających w oparciu o wykorzystywane przez siebie Oprogramowanie w ramach Usługi oraz danych osobowych swoich pracowników, współpracowników i kontrahentów udostępnionych Operatorowi celem realizacji Usługi i na czas jej trwania, w zakresie ich przechowywania, utrwalania, opracowywania i udostępniania. Klient powierza Operatorowi następujące dane klubowiczów: imię, nazwisko, adres siedziby, adres korespondencyjny, adres e-mail, numer telefonu, numer licencji, numer patentu, numer konta bankowego lub inne dane osobowe, których podanie jest niezbędne do zrealizowania usług, a których podania w procesie rejestracji lub rezerwacji wymaga Klient. Na podstawie niniejszej umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych Klient powierza Operatorowi dane zwykłe oraz dane wrażliwe – w zależności od specyfiki działalności danego Klubu..
- Wyrażenie przez Klienta zgody na realizację Usługi oraz akceptacja niniejszego Regulaminu stanowią udokumentowane polecenie przetwarzania Klienta jako administratora danych, o którym mowa w art. 28 ust. 3 lit. a RODO.
- Operator zobowiązuje się przetwarzać przekazane mu dane osobowe w powyższym zakresie zgodnie z przepisami prawa i zasadami bezpieczeństwa oraz polityką prywatności, o których mowa w §4 Regulaminu, by przetwarzania chroniło prawa osób, których dane dotyczą.
- Operator zobowiązuje się podjąć wszelkie środki wymagane na mocy art. 32 RODO, tj. uwzględniając stan wiedzy technicznej, koszt wdrażania oraz charakter, zakres, kontekst i cele przetwarzania oraz ryzyko naruszenia praw lub wolności osób fizycznych o różnym prawdopodobieństwie wystąpienia i wadze zagrożenia, Operator wdraża odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, aby zapewnić stopień bezpieczeństwa odpowiadający temu ryzyku.
- Operator zapewnia, że powierzone mu dane osobowe będą udostępnione jedynie osobom upoważnionym do przetwarzania danych osobowych, które zostaną zobowiązane do zachowania tajemnicy w tym zakresie.
- Klient wyraża ogólną zgodę na korzystanie przez Operatora z usług innych podmiotów przetwarzających (podpowierzenie danych). Klient wyraża zgodę na korzystanie przez Operatora z następujących innych podmiotów przetwarzających: firmy hostingowe, podwykonawcy, dostawcy usług marketingowych, partnerzy świadczący usługi niezbędne do świadczenia usług Operatora. Zmiana tej listy nie stanowi zmiany Regulaminu. Operator zobowiązuje się informować Klienta o wszelkich zamierzonych zmianach dotyczących dodania lub zastąpienia innych podmiotów przetwarzających, dając tym samym Klientowi możliwość wyrażenia sprzeciwu wobec takich zmian w terminie 7 dni od dnia poinformowania. W przypadku braku sprzeciwu Klienta przyjmuje się, że wyraził on zgodę. W przypadku wyrażenia przez Klienta sprzeciwu § 7 ust. 6 znajduje zastosowanie.
- Jeżeli do wykonania w imieniu Klienta konkretnych czynności przetwarzania Operator korzysta z usług innego podmiotu przetwarzającego, na ten inny podmiot przetwarzający nałożone zostaną – na mocy umowy lub innego aktu prawnego, które podlegają prawu Unii lub prawu państwa członkowskiego – te same obowiązki ochrony danych jak w umowie lub innym akcie prawnym między Klientem a Operatorem, o których mowa w niniejszym paragrafie Regulaminu, w szczególności obowiązek zapewnienia wystarczających gwarancji wdrożenia odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych, by przetwarzanie odpowiadało wymogom niniejszego rozporządzenia. Jeżeli ten inny podmiot przetwarzający nie wywiąże się ze spoczywających na nim obowiązków ochrony danych, odpowiedzialność wobec Klienta za wypełnienie obowiązków tego innego podmiotu przetwarzającego spoczywa na Operatorze – ograniczona do wysokości 1-miesięcznej Opłaty abonamentowej. W przypadku szkody przewyższającej wysokości 1-miesięcznej Opłaty abonamentowej, Klient może dochodzić odszkodowania uzupełniającego na zasadach ogólnych.
- Biorąc pod uwagę charakter przetwarzania, Operator w miarę możliwości zobowiązuje się pomagać Klientowi poprzez odpowiednie środki techniczne i organizacyjne wywiązać się z obowiązku odpowiadania na żądania osoby, której dane dotyczą, w zakresie wykonywania jej praw określonych w rozdziale III RODO, a także wywiązać się z obowiązków określonych w art. 32–36 RODO.
- Po zakończeniu świadczenia Usługi Operator zależnie od decyzji Klienta usuwa lub zwraca mu wszelkie dane osobowe oraz usuwa wszelkie ich istniejące kopie, chyba że prawo Unii Europejskiej lub prawo polskie nakazują przechowywanie danych osobowych.
- Operator udostępni Klientowi wszelkie informacje niezbędne do wykazania spełnienia obowiązków dla zgodnego z prawem przetwarzania danych osobowych oraz umożliwia Klientowi lub audytorowi upoważnionemu przez Klienta przeprowadzanie audytów, w tym inspekcji, i przyczyni się do nich.
- Operator ponadto udostępni Klientowi do wglądu na żądanie Politykę ochrony danych Klienta (w częściach istotnych dla Klienta) w celu wykazania, że Operator wywiązuje się z obowiązków wynikających z niniejszego Regulaminu.
- Klient zgłasza poprzez system Komunikatów prośby o przeprowadzenie audytu u Operatora lub przejrzenie Polityki ochrony danych do Inspektora Ochrony Danych Operatora.
- Po otrzymaniu przez Operatora prośby, Operator i Klient omówią i uzgodnią z wyprzedzeniem:
- Datę (daty) przeglądu Polityki ochrony danych oraz zasady bezpieczeństwa i poufności mające zastosowanie do każdego przeglądu polityki ochrony danych;
- Rozsądną datę rozpoczęcia, zakres i czas trwania oraz warunki bezpieczeństwa i poufności mające zastosowanie do każdego audytu.
- Operator może pobrać opłatę (w oparciu o uzasadnione koszty Operatora) za każdy przegląd Polityki ochrony danych i / lub audyt. Operator przekaże Klientowi dodatkowe szczegóły dotyczące wszelkich obowiązujących opłat i podstawę do ich obliczenia, przed dokonaniem takiego przeglądu lub audytu. Klient będzie odpowiedzialny za wszelkie opłaty naliczone przez audytora wyznaczonego przez Klienta w celu wykonania takiego audytu.
- Operator może wnieść na piśmie sprzeciw wobec audytora wyznaczonego przez Klienta do przeprowadzenia audytu, jeśli audytor nie jest, w uzasadnionej opinii Operatora, odpowiednio wykwalifikowany lub niezależny, jest powiązany z konkurencją Operatora lub w inny sposób wyraźnie nieodpowiedni. Wszelkie takie zastrzeżenia ze strony Operatora będą wymagać od Klienta wyznaczenia innego audytora lub przeprowadzenia audytu samodzielnie.
- Operator niezwłocznie informuje Klienta, jeżeli jego zdaniem wydane mu polecenie stanowi naruszenie RODO lub innych przepisów Unii Europejskiej lub prawa polskiego o ochronie danych.
- Operator odpowiada względem Klienta za szkody spowodowane przetwarzaniem powierzonych danych osobowych Klienta i Klubowiczów wyłącznie, gdy nie dopełnił obowiązków, które RODO nakłada na niego bezpośrednio, lub gdy działał poza zgodnymi z prawem instrukcjami Klienta lub wbrew tym instrukcjom – do wysokości 1-miesięcznej Opłaty abonamentowej. W przypadku szkody przewyższającej wysokość 1-miesięcznej Opłaty abonamentowej, Klient może dochodzić odszkodowania uzupełniającego na zasadach ogólnych.
- Postanowienia §4 ust 12 mają zastosowanie odpowiednio.
§ 6 Faktury i rozliczenia
- Po każdym Okresie Rozliczeniowym, Operator wystawia fakturę VAT, którą Klient zobowiązany jest opłacić w terminie w niej wskazanym.
- Za dzień wpłaty uznaje się dzień zaksięgowania przelewu na Rachunku Operatora.
- Wszelkie prowizje wynikające z dokonania płatności obciążają Klienta.
- Na potwierdzenie wszelkich kosztów, na żądanie Klienta, Operator udostępni wyciąg z Konta Operatora dokumentujący daną operację.
- Jeżeli Klient nie stosuje się do wytycznych podanych w BOK, w szczególności nie stosuje się do sugerowanego tytułu i sposobu wpłaty, Operator zwolniony jest z odpowiedzialności za błędy lub opóźnienia przy księgowaniu wpłat.
- W przypadku błędnie lub niekompletnie opisanej utrudniającej identyfikację wpłaty Operator zastrzega sobie prawo do przetrzymania wpłaty do czasu ustalenia właściwego Klienta oraz ewentualnego zwrotu na rachunek nadawcy z potrąceniem opłaty, w kwocie odpowiadającej kosztom operacji.
- Rozliczenia Operatora z Klientem prowadzone są w oparciu o jednorazowe opłaty abonamentów wskazane w cenniku.
- Dodatkowe zasady:
- Po terminie płatności faktury VAT, jeżeli jest ona nieopłacona w całości lub po przekroczeniu jej wartości, Klientowi może zostać ograniczona możliwość korzystania z Usługi.
- Po 14 dniach po terminie płatności faktury VAT, jeżeli jest ona nieopłacona w całości, Operator może rozwiązać umowę ze skutkiem natychmiastowym, z winy Klienta z powodu zaległości w płatnościach.
- Za każdy dzień opóźnienia w płatności faktury VAT, Operator ma prawo do doliczenia do kolejnej faktury VAT Opłaty za utrzymanie Usługi, w wysokości umownej 0,038% od kwoty łącznej faktury VAT (13,87% rocznie) za każdy dzień opóźnienia. Liczba dni opóźnienia równa jest różnicy terminu płatności i daty zapłacenia faktury w pełnej wysokości. Jeżeli strony nie umówią się inaczej, częściowa spłata faktury VAT nie zmniejsza liczby dni opóźnienia.
- Jeżeli Klient dokonuje wpłaty przekraczającej wysokość faktur wymagających opłacenia (nadpłata), Operator ma prawo dokonać zwrotu różnicy pomiędzy wpłatą, a sumą faktur wymagających opłacenia.
- Zwrot dokonywany jest tylko na zweryfikowane, zgodnie z procedurą Operatora, rachunki bankowe dostępne w systemie bankowym SEPA lub rachunki w innych systemach płatniczych, które są wykorzystywane przez Operatora. Opłaty manipulacyjne pobierane przez Banki i inne systemy transakcyjne zawsze obciążają Klienta.
- Zwrot nie może dotyczyć: prac i zadań, których koszt został zaakceptowany przez Klienta, prace nad nimi zostały rozpoczęte, ale nie zakończone do momentu zakończenia współpracy oraz kosztów usług dodatkowych lub omówionych w §9, które mogą być rozliczone po okresie wypowiedzenia, ze względu na rozliczenia Operatora z jego partnerami. Opłata naliczana za takie zadania nie podlega zwrotowi.
- Faktury VAT wystawiane są w postaci elektronicznej bez podpisu i wymieniane przez system EDI dostępny poprzez BOK.
- Operator oświadcza, że świadczona z jego strony wymiana danych elektronicznych spełnia standardy umowy w sprawie europejskiego modelu EDI opisane w art. 1 zalecenia Komisji Europejskiej z dnia 19.10.2004 r. nr 1994/820/WE odnoszącego się do aspektów prawnych wymiany danych elektronicznych (Dz. Urz. UE L 338 z dnia 28 grudnia 1994 r.). Procedury stosowane przy powyższej wymianie gwarantują autentyczność pochodzenia faktury i integralność danych.
- Klient ma możliwość dokonywania opłat na rzecz Operatora za pośrednictwem kart płatniczych, na podstawie stałego zlecenia pozwalającego na dokonywanie opłat w sposób zautomatyzowany. Płatności cykliczne będą uruchomione pod warunkiem wyrażenia zgody przez Klienta na pobieranie środków ze wskazanej przez niego karty płatniczej do czasu aż Klient zgodę tę odwoła. W przypadku niemożności obciążenia karty Klient zostanie poproszony przez Operatora o podjęcie akcji dokonania opłaty samodzielnie.
- Jeżeli Klient nie dostarczy i nie zweryfikuje u Operatora swojego numeru rachunku bankowego, zgodnie z procedurą Operatora, środki zgromadzone na Saldzie Wpłat ulegają przepadkowi na rzecz Operatora –po upływie terminu przedawnienia roszczenia Klienta o wypłatę tych środków.
§ 7 Zmiany do umowy
- Nowa wersja Regulaminu i Cennika obowiązuje do czasu ich zmiany. Operator zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian do Regulaminu i Cennika w każdym czasie. Za skuteczne poinformowanie o zmianie w Regulaminie lub Cenniku rozumie się publikację w systemie wiadomości Bloga eWZSS.
- Operator będzie informował Klienta na stronie głównej Panelu administracyjnego, poprzez system Blog eWZSS o wszelkich zmianach w Regulaminie, Cenniku oraz o dodaniu i modyfikacji działania istotnych w ocenie Operatora elementów Usługi.
- Operator w trakcie trwania umowy ma prawo do wprowadzania zmian w Regulaminie i Cenniku:
- Klient zostanie poinformowany o planowanej zmianie Regulaminu lub Cennika przynajmniej z wyprzedzeniem jednego Okresu rozliczeniowego.
- Klientowi posiadającemu umowę na czas nieokreślony przysługuje prawo do odmowy akceptacji nowego Regulaminu i Cennika przed dniem proponowanego wejścia w życie zmian. Brak akceptacji nowego Regulaminu i Cennika jest równoznaczny jest ze złożeniem wypowiedzenia na zasadach ogólnych liczonego od dnia otrzymania w Komunikacie lub w Formie pisemnej odmowy akceptacji nowego Regulaminu lub Cennika. – Klient ma prawo wskazania w tej sytuacji okresu wypowiedzenia 2 lub 3 miesięcznego ze skutkiem na koniec miesiąca. W przypadku braku wskazania okresu wypowiedzenia, przyjmuje się że okres wypowiedzenia wynosi 3 miesiące.
- W przypadku złożenia wypowiedzenia, przed wejściem w życie nowego Cennika i Regulaminu, jeżeli zostanie to przez Klienta wyraźnie wskazane, zastosowanie będzie miał Regulamin i Cennik obowiązujący w dniu złożenia wypowiedzenia.
- Zmiany w funkcjonalności Usługi nie podlegają w przypadku złożenia wypowiedzenia zachowaniu w poprzedniej wersji lub funkcjonalności, chyba że uniemożliwiają one Klientowi normalne działanie Usługi tj. prowadzenia sprzedaży internetowej.
- Zmiany w funkcjonalności Usługi w zakresie zintegrowanych usług Osób trzecich, nie podlegają w przypadku złożenia wypowiedzenia zachowaniu w poprzedniej wersji lub funkcjonalności.
- Klient może zmieniać lub zlecać zmiany parametrów Usługi przy pomocy Panelu administracyjnego oraz BOK.
- Operator ma prawo do naliczania opłat dodatkowych w wysokości zgodnej z Cennikiem, w przypadku gdy zostały zamówione Usługi dodatkowe do Planów abonamentowych lub inne usługi lub automatycznie, gdy przekroczony został limit Usługi w zakresie określonym w Cenniku dla danego Planu abonamentowego.
- W przypadku zamówienia Usług dodatkowych do Planów abonamentowych o charakterze cyklicznym, Operator może przyjąć, że Klient oczekuje ich cyklicznego utrzymania. Jeżeli Klient nie zgłosi przynajmniej na 3 tygodnie przed zakończeniem Okresu rozliczeniowego Usługi dodatkowej do Planu abonamentowego, chęci rezygnacji z niej Operator przedłuża ważność usługi o kolejny Okres rozliczeniowy.
- Operator udostępnia dla Klienta Cenniki w jednej walucie rozliczeniowej.
§ 8 Rozwiązanie umowy
- Rozwiązanie umowy może nastąpić przez:
- Wypowiedzenie umowy zawartej na czas nieokreślony przez Klienta, następuje z zachowaniem dwumiesięcznego albo trzymiesięcznego okresu wypowiedzenia ze skutkiem na koniec miesiąca.
- Wypowiedzenie umowy przez Operatora następuje poprzez jednostronne, niewymagające potwierdzenia przez Klienta, oświadczenie złożone w Komunikacie, z zachowaniem 3 miesięcznego okresu wypowiedzenia, ze skutkiem na koniec miesiąca.
- Wypowiedzenie umowy przez Klienta, zawartej na czas nieokreślony pod rygorem nieważności następuje przez: BOK w Formie dokumentowej albo w Formie pisemnej wysłanej na adres siedziby Operatora.
- Dwa miesiące przed i w okresie wypowiedzenia Klient nie może zmieniać Planu abonamentowego na niższy. Wszelkie niezrealizowane prace zlecone przez Klienta, w przypadku ich niezakończenia przed końcem okresu wypowiedzenia, zostaną rozliczone tak, jakby zostały wykonane w ostatnim miesiącu okresu wypowiedzenia.
- Klient zobowiązuje się udostępniać przez cały czas trwania umowy poprawne Dane bilingowe.
- Operator zastrzega sobie prawo do rozwiązania umowy ze skutkiem natychmiastowym, z winy Klienta, w drodze jednostronnego, niewymagającego potwierdzenia przez Klienta, oświadczenia w Komunikacie jeżeli:
- W sposób rażący zostaną naruszone postanowienia Regulaminu, w szczególności związane z zaleganiem przez Klienta w płatnościach;
- Zostaną naruszone obowiązujące przepisy prawa polskiego lub kraju na terenie którego prowadzona jest usługa, w tym, jeżeli Klient będzie sprzedawał produkty nielegalne, pochodzące z kradzieży, wysyłał spam lub zaistnieje podejrzenie nadużycia lub przestępstwa;
- Usługa będzie wykorzystywana niezgodnie ze swoim przeznaczeniem albo Klient będzie działał celowo na szkodę Operatora.
- Klient podał nieprawdziwe Dane bilingowe, nie dokonał ich aktualizacji, wykreśli działalność z odpowiedniego rejestru oraz będzie prowadził sprzedaż bez posiadania firmy oraz wyrazi sprzeciw, o którym mowa w §4a ust. 7 Regulaminu.
- Jeżeli w okresie trwania umowy na czas określony, Operator rozwiąże umowę z winy Klienta, Klient zostanie obciążony karą umową w wysokości równowartości 6 miesięcznego abonamentu.
- Po ustaniu Umowy, Operator zastrzega sobie prawo do niearchiwizowania i odmowy wygenerowania jakichkolwiek danych z wyjątkiem duplikatów faktur VAT z opłatami za Usługę. Operator ma prawo skasowania wszystkich informacji w dogodnym dla siebie momencie, jednak nie później niż w terminie trzech miesięcy od dnia ustania umowy lub 14 dni od momentu otrzymania polecenia od Klienta w Formie pisemnej, z zastrzeżeniem zapisów § 4 i § 4a.
- W trakcie trwania okresu wypowiedzenia, gdy umowę wypowiedział Klient, ma on prawo do jego odwołania i kontynuowania korzystania z Usługi. W przypadku gdy wypowiedzenie nastąpiło w wyniku okoliczności opisanych w § 6 pkt 3b odwołanie wypowiedzenia oznacza akceptację nowego Cennika i Regulaminu oraz wybór jednego z Planów Abonamentowych lub Planu abonamentowego wskazanego przez Operatora.
§ 9 Warunki szczegółowe świadczenia usług Operatora
- Operator zobowiązuje się do stałego i nieprzerwanego świadczenia Usług, za które Klient uiścił Opłatę abonamentową, o ile nie doszło do naruszenia postanowień niniejszego Regulaminu lub rozwiązania umowy. Jeżeli zaistnieje konieczność czasowego odłączenia dostępu do pewnych elementów Usługi, Operator, o ile jest to możliwe, zobowiązuje się do poinformowania o tym Klientów z odpowiednim wyprzedzeniem.
- W zakresie Planów abonamentowych mogą występować różnice techniczne wpływające na lepsze dopasowanie wybranych planów do potrzeb bardziej wymagających Klubów lub Związków.
- Operator nie utrzymuje Usług wykorzystywanych niezgodnie ze swoim przeznaczeniem.
- Operator ma prawo zmienić Klientowi Plan Abonamentowy:
- w przypadku przekroczenia limitów określonych w cenniku. Operator może zmienić Klientowi Plan abonamentowy na wyższy. W przypadku przekroczenia limitów w pozostałych Planach abonamentowych, Operator naliczy Klientowi dopłaty zgodnie z Cennikiem;
- na wniosek Klienta;
- Gdy dotychczasowy Plan abonamentowy nie jest już oferowany lub korzystanie z niego przez Klienta jest dla niego niekorzystne lub serwer dedykowany jest przeciążony lub obciążenie serwera dedykowanego powoduje odczuwalnie wolne działanie dla Klubowicza. -. Nastąpi automatyczna zmiana planu abonamentowego na wyższy zgodnie z stawkami podanymi na stronie. Klienta zostanie jednocześnie obciążone nową Opłatą abonamentową rozliczaną proporcjonalnie do liczby dni pozostałych do końca danego Okresu rozliczeniowego licząc od dnia, w którym nastąpiła zmiana Planu abonamentowego. W ten sam sposób rozliczone zostaną opłaty dodatkowe do Usług dodatkowych do Planów abonamentowych, których cena zależy od Planu abonamentowego.
- Klient może zmienić Plan abonamentowy na wyższy, za pośrednictwem BOK, nie częściej niż raz w miesiącu kalendarzowym. Operator ma prawo odmówić Klientowi migracji na inny Plan abonamentowy, w szczególności tańszy, jeżeli Usługa, po tej migracji nie będzie spełniała paramtrów wskazanych w cenniku.
- W przypadku przekroczenia, w trakcie Okresu rozliczeniowego, limitów określonych w Planie abonamentowym, zostanie naliczona dopłata zgodna z Cennikiem.
- Opłata abonamentowa i opłaty dodatkowe naliczane są dla wszystkich w jednym Panelu administracyjnym łącznie. Opłata aktywacyjna naliczana jest przy aktywacji Usługi.
- Opłata abonamentowa za Usługę jest wyłącznie wynagrodzeniem za jej użytkowanie. Nie obejmuje natomiast kosztów związanych z uzyskaniem dostępu do Usługi, w szczególności opłat telekomunikacyjnych, zakupu sprzętu lub oprogramowania do korzystania z Usługi, zakupu własnej domeny, zaprojektowania stron WWW lub konfiguracji systemu komputerowego u Klienta.
- Korzystanie z przygotowanych Szablonów Związku lub Klubu w ramach Usługi, nie wymaga zawarcia dodatkowej umowy licencyjnej z Operatorem. Korzystanie z przygotowanych materiałów w postaci logo i projektów Szablonów w ramach Prac wdrożeniowych poza Usługą jest dozwolone. Korzystanie z pozostałych przygotowanych materiałów w ramach Usługi nie wymaga dodatkowej licencji i taka licencja jest zawarta w opłatach za Usługę.
- Korzystanie z przygotowanych Szablonów na innych polach eksploatacji niż korzystanie z Usługi, wymaga zawarcia dodatkowej umowy licencyjnej z Operatorem, gdyż elementy te podlegają ochronie prawnej i zakazane jest ich wykorzystywanie poza Usługą bez licencji.
- Operator ma prawo prowadzenia działań ograniczających parametry Usługi w celu ochrony poprawnego działania Kluczowych funkcjonalności.
- W przypadku przeciążenia Serwera, uniemożliwiającego lub spowalniającego przeglądanie strony internetowej klubu lub związku, Operator ma prawo bez wcześniejszego ostrzeżenia do czasowego, automatycznego zablokowania niekluczowych funkcjonalności Usługi, w szczególności ograniczyć czasowo dostępność API lub innych wymagających dużej mocy obliczeniowej funkcji tak, aby Usługa mogła realizować zadania z zakresu obsługi Kluczowych funkcjonalności.
- Operator ma prawo do wprowadzenia jasno zdefiniowanych na Stronie Internetowej Operatora limitów technicznych.
§ 10 Warunki szczegółowe usług subskrypcyjnych i wsparcia technicznego
- Operator udziela Klientowi informacji niezbędnych do prawidłowego korzystania z Usługi oraz świadczy wsparcie techniczne Usługi:
- Operator świadczy wsparcie techniczne w języku polskim.
- Podstawową formą wsparcia technicznego są Komunikaty.
- W wyznaczonych godzinach, w zakresie standardowego wsparcia technicznego, Operator udostępnia również Infolinię w drodze połączenia online. Jeżeli omawiana sprawa wymaga udokumentowania lub przesłania danych, Operator może odmówić obsłużenia zgłoszenia online i skierować Klienta do kontaktu przez Komunikaty.
- Operator ma prawo odmówić lub ograniczyć świadczenie wsparcia technicznego jeżeli Klient używa języka lub innych środków wyrazu uznanych powszechnie za obraźliwe lub niecenzuralne.
- Operator ma prawo odmówić świadczenia wsparcia technicznego dla zintegrowanej usługi Osoby trzeciej, jeżeli Operator umożliwia Klientowi pobranie zapisów transmisji pomiędzy Usługą, a zintegrowaną usługą Osoby trzeciej, a usługa ta została zintegrowana zgodnie z dostarczoną specyfikacją techniczną przygotowaną przez dostawcę tej usługi. Klient w tym przypadku powinien zwrócić się po wsparcie techniczne do tej Osoby trzeciej, która dostarcza zintegrowanej usługi.
- Operator ma prawo odmówić świadczenia wsparcia technicznego dla funkcji Usługi z adnotacją „wycofywana” lub „wycofywane”, o ile taka adnotacja znajduje się przy funkcji Usługi dłużej niż 30 dni. g. Przedmiotem wsparcia technicznego, w szczególności nie są czynności takie jak:
- sprawdzanie i debugowanie programów Klienta, korzystających z API Usługi, jak również udzielanie porad i szkoleń z samego korzystania z API ponad materiały dostępne jako dokumentacje.
- sprawdzanie i debugowanie kodów HTML, JavaScript, CSS, CSV tworzonych przez osoby trzecie lub klienta..
- sprawdzenie poprawności programów działających przez API, wykorzystywanych przez Klienta, stworzonych przez niego lub przez Osoby trzecie na zlecenie Klienta.
- Operator nie ma obowiązku udzielania odpowiedzi w ramach świadczonego wsparcia technicznego o ile:
- pytania są kierowane w innym języku niż polski.
- pytania dotyczą działania innych programów niż dostarczane w ramach Usługi lub programów w innych wersjach niż oficjalnie wspierane przez Operatora,
- odpowiedź wymaga przygotowania skomplikowanych badań lub opracowań narażających Operatora na nieuzasadnione wydatki,
- pytanie zostało skierowane w innej postaci niż Komunikat, w szczególności w postaci e-maila lub zostało zadane przez osobę nieposiadającą dostępu do Panelu administracyjnego.
- Klient korzysta z wszelkich danych, informacji lub oprogramowania uzyskanych przy wykorzystaniu Usługi wyłącznie na swoje własne ryzyko.
- Podstawowym narzędziem komunikacji Klienta i Operatora są Komunikaty, umieszczone w BOK. Strony zobowiązują się do regularnego czytania i odpowiadania na wysyłane Komunikaty. Postanowienia, decyzje, zlecenia zawarte w Komunikatach wywołują skutek, jak oświadczenia składane w Formie pisemnej albo dokumentowej i są wiążące od chwili potwierdzenia ich przez drugą stronę.
- Jeżeli Operator umożliwia tworzenie tzw. komunikatów krytycznych, ma prawo do zdefiniowania w systemie Komunikatów zamkniętego, precyzyjnego zbioru spraw, jakie mogą być na tej drodze zgłaszane. Jeżeli Klient zgłosi komunikat krytyczny w sprawie spoza zdefiniowanego przez Operatora zakresu, ma on prawo naliczenia opłaty za każde takie zgłoszenie, zgodnie z Cennikiem i dalszego rozpatrywania Komunikatu w sposób ogólny. W szczególności komunikaty krytyczne wolno zgłaszać wyłącznie jeżeli: a. Została prawidłowo wydelegowana domena, a strona internetowa Sklepu nie wczytuje się w ogóle lub w widoczny sposób serwer nie pracuje poprawnie dłużej niż 15 minut. b. Nie jest możliwe zalogowanie się do Panelu administracyjnego na skutek awarii systemu lub bazy danych dłużej niż 15 minut. c. Serwer pracuje ekstremalnie wolno dłużej niż 15 minut.
- Strony uznają, że dostęp do systemu Komunikatów oznacza udzielenie pełnomocnictwa szczególnego udzielonego przez Operatora i Klienta dla osób kontaktujących się przy pomocy Komunikatów w ich imieniu. Strony będą dbały o to, aby każda osoba, której udzielają pełnomocnictwa miała niezależne konto w panelu administracyjnym, pozwalające na identyfikację z imienia i nazwiska oraz będą dbały o poufność przechowywanego przez siebie hasła. Cofnięcie pełnomocnictwa następuje przez usunięcie konta w Panelu administracyjnym.
- W przypadku skierowania przez Klienta wniosku o usunięcie w trybie pilnym awarii, uniemożliwiającej realizację Kluczowych funkcjonalności, Operator ma prawo po usunięciu przyczyny awarii i stwierdzeniu, że awaria powstała z przyczyny leżącej po stronie Klienta, naliczyć opłatę jak w przypadku zlecenia zadania serwisowego na zasadach ogólnych.
- Zgłoszenie Awarii krytycznej odbywa się przez BOK lub w sposób wskazany na Stronie Internetowej Operatora. W przypadku następującego po takim skutecznym zgłoszeniu ewentualnego postępowania reklamacyjnego, za moment zgłoszenia Awarii Krytycznej, uznaje się czas dokonania zgłoszenia przez BOK lub w sposób wskazany na Stronie Internetowej Operatora. W każdym przypadku, warunkiem skuteczności zgłoszenia jest wyraźne wskazanie, że zgłoszenie dotyczy Awarii Krytycznej.
- Operator ma prawo do umieszczenia w celach informacyjnych tekstu lub grafiki informującej o logotypie i nazwie Usługi w Szablonie Klubu. Będzie to prezentowane w formie wyważonego i nienachalnego statycznego tekstu lub grafiki wraz z odnośnikiem do Strony internetowej Operatora. Dodatkowo Operator ma prawo umieszczenia nazwy Usługi na generowanych przez Usługę wydrukach i generowanych plikach.
- Operator ma prawo odmówić bez podania przyczyny każdej prośbie o zmianę lub usunięcie tego elementu, o ile ten element ma charakter standardowy.
- Operator umożliwia ukrycie elementów po wykupieniu usługi „WhiteLabel” zgodnie z Cennikiem.
§ 11 Warunki szczegółowe usług Osób trzecich
- Jeżeli Operator dokonuje integracji Usługi z usługami Osób trzecich, określa on samodzielnie zakres i może samodzielnie modyfikować zakres funkcjonalności integracji.
- Operator ma prawo do organizowania integracji z usługami Osób trzecich w sposób umożliwiający przekazywanie płatności za korzystanie z ich usług. Jeżeli Operator pobrał opłatę za korzystanie z usługi Osoby trzeciej:
- Operator samodzielnie dokonuje rozliczenia z dostawcą zintegrowanej usługi.
- Pobrana opłata w pełni zaspokaja koszty korzystania z tej usługi i Operator dokonuje rozliczenia z jej dostawcą samodzielnie.
- Pobrana opłata uwidaczniana jest w Saldzie a następnie jest zawarta w fakturze na zasadach ogólnych.
- Klient korzysta ze zintegrowanych usług Osób trzecich, na własne ryzyko, w szczególności:
- Powinien samodzielnie nawiązać kontakt z operatorem tej usługi przed włączeniem usługi Osoby trzeciej, chyba że informacja podana na Stronie internetowej Operatora informuje inaczej.
- Powinien zawsze dokonywać sprawdzenia działania poprawności przebiegu integracji.
- W przypadku awarii powinien dostarczyć Operatorowi wszystkie potrzebne do weryfikacji informacje, w tym zapisy danych na dysku lub przesyłanych, o ile jest to możliwe.
§ 12 Odpowiedzialność Operatora
- Całkowita, łączna odpowiedzialność Operatora, z wszelkich tytułów, niezależnie od podstawy prawnej lub faktycznej roszczenia, za szkodę wyrządzoną Klientowi niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem Usługi, ograniczona jest do wysokości miesięcznej Opłaty abonamentowej w miesiącu, w którym wystąpiła szkoda. Operator nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści.
- Operator nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe w wyniku:
- Braku ciągłości świadczenia usługi niezawinionej przez Operatora,
- Działania lub braku ciągłości działania Aplikacji Osób trzecich.
- Nieprawidłowego użytkowania Usług,
- Podania nieprawdziwych lub niepełnych informacji przy aktywacji Usług,
- Naruszenia postanowień niniejszego Regulaminu przez Klienta,
- Siły wyższej – kataklizmów (powódź, huragan, epidemii lub pandemii itp.),
- Działania czynników i Osób trzecich (awarie kabla, sprzętu lub oprogramowania w sieciach operatorów telekomunikacyjnych, komórkowych itp.), na które Operator nie miał wpływu oraz nie mógł im zapobiec,
- Posłużenia się danymi uwierzytelniającymi, przekazanymi Klientowi w celu dostępu do Usług,
- Celowego wyłączenia serwerów w trakcie trwania ataku hakerskiego,
- Odrzucenia wysyłanych wiadomości e-mail przez serwery pocztowe inne niż Operatora np. na skutek działania filtrów, blokad lub awarii tych systemów.
- Wykonywania operacji niezgodnie z opisem, pomocą, instrukcjami wsparcia technicznego lub z zaleceniami wyświetlanymi w sposób automatyczny przez Usługę.
- Nieprawidłowego lub nienormalnego używania Usługi w szczególności wprowadzania nadmiernej ilości informacji do opisów, dodawania nadmiernej liczby elementów powiązanych, wykonywania jednoczesnego zapisu przez wielu użytkowników, zamykania lub przeładowywania strony w trakcie wykonywania operacji zapisu lub w inny sposób, bez wcześniejszego uzgodnienia, doprowadzania do nadmiernego obciążania serwera.
- Operator nie ponosi odpowiedzialności z tytułu transmisji danych, jeśli:
- Nie jest inicjatorem transmisji,
- Nie wybiera odbiorcy danych,
- Nie usuwa albo nie modyfikuje danych będących przedmiotem transmisji.
- Wyłączenie odpowiedzialności obejmuje także automatyczne i krótkotrwałe pośrednie przechowywanie transmitowanych danych, jeżeli działanie to ma wyłącznie na celu przeprowadzenie transmisji, a dane nie są przechowywane dłużej, niż jest to w zwykłych warunkach konieczne dla zrealizowania transmisji.
- Operator nie ponosi odpowiedzialności z tytułu wszelkich prowizji naliczonych przez Osoby trzecie, również, używanych przez Klienta, a nie stanowiących bezpośrednio Usługi, w szczególności prowizji naliczanych przez usługi zintegrowane z Usługą. Operator zobowiązany jest do dostarczenia stosownych poświadczeń, umożliwiających odzyskanie niesłusznie naliczonej przez firmę trzecią prowizji lub opłaty.
- Na Operatorze nie spoczywa obowiązek przeszkolenia Klienta z zakresu użytkowania Usługi.
- Operator ma prawo czasowego ograniczania działania modułów, udostępniania ich w wybranych godzinach lub wprowadzania ograniczeń na ilość jeżeli brak limitów mógłby wpłynąć negatywnie na ciągłość i stabilność świadczonych Usług.
- Operator oświadcza, że wykonując samodzielnie projekty Szablonów lub znaków towarowych, nie powiela stron czy znaków towarowych Osób trzecich. Operator zaznacza przy tym, że nie prowadzi badania pod kątem nienaruszania interesów Osób trzecich w tym zastrzeżonych motywów czy znaków towarowych, które Operator podczas wykonywania zlecenia mógł naruszyć w szczególności:
- Operator zakupuje licencje na zdjęcia i fonty (tzw. Stockowe) samodzielnie, wykupując licencję na pola eksploatacji zgodne ze zleceniem. W przypadku chęci wykorzystania materiałów na innych polach eksploatacji, Klient winien wykupić odpowiednie licencje samodzielnie.
- W przypadku skierowania do Operatora zapytania w Komunikacie, wskaże on źródło pochodzenia zdjęcia lub czcionki oraz szczegółowo wyjaśni jaka część pracy została zakupiona a jaka wykonana przez pracowników Operatora.
- Klient wykorzystuje projekt stworzony przez Operatora na własną odpowiedzialność. W przypadku uzasadnionego podejrzenia naruszania interesu Osoby trzeciej, odpowiedzialność Operatora ograniczona jest do wysokości wartości zlecenia.
- Jeżeli przygotowany przez Operatora projekt w sposób uzasadniony narusza interesy Osoby trzeciej, Operator zobowiązuje się do pełnej współpracy z Klientem, celem minimalizacji ryzyka poniesienia odpowiedzialności, w tym zobowiązuje się do bezpłatnego przygotowania nowej wersji projektu, wolnej od stwierdzonej wady.
§ 13 Postępowanie reklamacyjne
- Klient może dochodzić roszczeń wobec Operatora na drodze sądowej dopiero po wyczerpaniu postępowania reklamacyjnego.
- Prawo do złożenia reklamacji przysługuje Klientowi posiadającemu umowę z Operatorem lub Klientowi, który posiadał ją w trakcie zdarzenia będącego przedmiotem reklamacji, przy zachowaniu warunków wskazanych w pkt. 8.
- Operator nie ponosi odpowiedzialności na skutek wykasowania lub niewłaściwego zmodyfikowania danych przez Klienta w wyniku niepoprawnego wykorzystania dostarczonej Usługi lub wykorzystania elementów oznaczonych jako nieukończone (adnotacja „BETA”) lub wycofywane (adnotacja „wycofywana” lub „wycofywane”).
- Operator nie ponosi odpowiedzialności za utratę danych uwierzytelniających do zarządzania Usługą Operatora lub ich użycie przez nieuprawnioną osobę.
- Operator nie ma obowiązku importowania danych z innych systemów komputerowych, jak i eksportowania danych na potrzeby wykorzystania w innych systemach komputerowych, z wyłączeniem sytuacji, w której wykorzystuje się udostępnione narzędzia Usługi.
- Jeżeli reklamowana jest ilość czasu przepracowanego na wykonanie płatnego zadania, podstawą do rozpatrzenia reklamacji jest zapis przebiegu wykonania zadania. Dziennik przebiegu wykonania zadania musi zawierać imię i nazwisko pracownika Operatora wykonującego zadanie, precyzyjny czas rozpoczęcia poszczególnych czynności, czas zakończenia, ilość jednostek czasu przepracowanych i krótki opis wykonanych czynności. Suma czasu poświęconego na wykonanie zadania równa jest sumie czasów poszczególnych czynności. Do czasu wykonania zadania Operator ma prawo doliczyć czas potrzebny na rozmowy osobiste lub telefoniczne z Klientem, czytanie obszernych specyfikacji przygotowanych przez Klienta, szukanie zdjęć, czcionek lub innych nie przesłanych przez Klienta, a wymaganych do realizacji zadań plików, poprawianie tekstów zawierających błędy językowe.
- Reklamacja składana przez Klienta w związku z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem Usługi powinna zostać sporządzona wyłącznie poprzez BOK, w formie dedykowanego Komunikatu oraz zawierać:
- numer Komunikatu lub zadania, którego reklamacja dotyczy,
- niezbędną dokumentację, potrzebną do weryfikacji zgłoszenia,
- przedmiot reklamacji oraz opis okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji. Termin na złożenie reklamacji jest ograniczony czasowo do 14 dni od daty powstania zdarzenia uzasadniającego zgłoszenie reklamacji, pod rygorem odmowy rozpatrzenia reklamacji. Operator może zwrócić się do Klienta o przekazanie, we wskazanym terminie, dodatkowych informacji, pod rygorem odmowy rozpatrzenia reklamacji w przypadku bezskutecznego upływu terminu.
- Termin na złożenie reklamacji do faktury wystawionej zgodnie z §5 ust. 1 wynosi 14 dni od daty wystawienia faktury. W przypadku złożenia reklamacji później, w przypadku uznania reklamacji, faktura nie będzie zmieniona, a różnica w kwocie zostanie dodana do Salda.
- Operator rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni od daty jej złożenia przez Klienta. Termin rozpatrzenia reklamacji może ulec wydłużeniu o czas oczekiwania na dodatkowe informacje od Klienta zgodnie z pkt
- Odpowiedź wskazująca na rozstrzygnięcie zostanie wysłana do Klienta w Komunikacie.
§ 14 Gwarancja na Prace Serwisowe
- Operator udziela gwarancji na wykonane przez siebie Prace serwisowe na zasadach ujętych w tym paragrafie. Odpowiedzialność Operatora z tytułu rękojmi jest wyłączona.
- Okres gwarancji wynosi 60 dni kalendarzowych i liczony jest od dnia, w którym Operator przekazał w formie Komunikatu kompletne rezultaty prac wykonywanych w ramach zleconych Prac serwisowych.
- Gwarancja na Prace serwisowe, jest niezależna od odpowiedzialności Operatora z tytułu Usługi. Rezultaty Prac serwisowych, nie mogą być powodem reklamowania Usługi, w tym np. jej niedostępności. Przedmiotem reklamacji może być w szczególności: niepoprawne wyświetlanie w przeglądarkach, wykonanie prac niezgodnie z Wytycznymi, nieuzasadnione niewykonanie prac. Operator ponosi odpowiedzialność za uwzględnione reklamacje wyłącznie do wysokości wynagrodzenia uiszczonego przez Klienta za dane Prace serwisowe. Przy czym odpowiedzialność Operatora nie obejmuje utraconych korzyści.
- Reklamację należy zgłosić w formie Komunikatu, który powinien zawierać dokładny opis przedmiotu reklamacji oraz wszelkie dane mogące przyczynić się do diagnozy problemu. Po otrzymaniu Komunikatu z reklamacją – Operator dokona jej analizy w terminie 14 dni roboczych i powiadomi Klienta o jej wyniku w Komunikacie. W przypadku uznania reklamacji Operator powiadomi Klienta również o sposobie i terminie jej załatwienia.
- Operator zastrzega sobie prawo do odmowy dokonania merytorycznej analizy reklamacji złożonej po upływie terminu gwarancji lub z innych przyczyn oczywiście bezzasadnej.
- W przypadku uznania reklamacji przez Operatora, zastrzega on sobie prawo do podjęcia jednostronnej decyzji czy bezpłatnie usunie problem będący przedmiotem reklamacji, czy dokona zwrotu wynagrodzenia poniesionego przez Klienta na realizację Prac serwisowych – przywracając stan sprzed zlecenia.
- W przypadku podjęcia decyzji o naprawie mającej na celu usunięcie problemu – Operator wykonuje te prace priorytetowo. Przez priorytetowe wykonanie rozumie się wykonywanie prac poprawkowych przed wykonaniem kolejnych płatnych zleceń dla Klienta lub innych Klientów.
- W uzasadnionych przypadkach, w szczególności takich jak: nieobecność osoby obsługującej reklamację, siła wyższa – Operator wskaże nowy termin usunięcia problemu lub może wyznaczyć inną osobę ze swojego zespołu do usunięcia problemu.
- W przypadku wykonania naprawy, okres gwarancji na te prace wynosi 30 dni od dnia przekazania w formie Komunikatu do Klienta kompletnych rezultatów prac.
- Nie podlegają reklamacji:
- Ograniczenia funkcjonalne wynikające z obiektywnych ograniczeń w realizacji zlecenia, o których występowaniu przy zachowaniu należytej staranności nie wiedział ani Klient ani Operator i których realizacja nie byłaby możliwa do wykonania nawet przez najbardziej biegłą i doświadczoną osobę z zespołu Operatora w takim czasie.
- Ograniczenia wynikające z udostępnionych założeń ogólnych do realizacji prac (np. problemy z wyświetlaniem w przeglądarkach internetowych celowo pominiętych ze względu na zbyt mały udział w rynku, poniżej 2%).
- Prace wykonane zgodnie z zaakceptowanymi przez Klienta Wytycznymi.
- Niewydajna praca programu, wynikająca ze wzrostu ilości danych, (nie dotyczy sytuacji, gdy w zleceniu była podana dokładna ilość danych dla jakich wykonywane zlecenie ma pracować i był przewidziany w zleceniu czas na przeprowadzenie testów wydajnościowych, a Operator potwierdził, że w ramach zrealizowanego zlecenia, taka ilość danych jest możliwa do obsłużenia).
- Problemy spowodowane przez inne programy, dodatki, zakłócenia itp., o których istnieniu Klient nie poinformował w zleceniu lub o których istnieniu w momencie rozpoczęcia wykonywania prac, Operator miał prawo nie wiedzieć.
- Po okresie gwarancji, Operator uznaje, że prace zostały zrealizowane zgodnie z oczekiwaniami Klienta i dokonał on odbioru wykonanych prac. Przy czym do uznania, że nastąpił odbiór prac, nie jest wymagane dodatkowe potwierdzenie przez Klienta.
- Klient przyjmuje do wiadomości, iż okres gwarancji ustanowiony jest z uwagi na racjonalizację kosztów obsługi, w szczególności z uwagi na fakt, iż po okresie gwarancji ustalenie przyczyn i źródła problemu (spowodowanych np. oddziaływaniem innych modułów, programów, zmian) jest zbyt kosztowne, problematyczne, a niekiedy niemożliwe i akceptuje ten fakt dokonując zleceń Prac serwisowych.
- Operator ma prawo odmówić Klientowi bez podania przyczyny – dokonania analizy źródła problemu, bez względu na rodzaj problemu i źródło jego powstania. Klient może jednak analizować i usuwać problem w oparciu o nowe zlecenie. Takie zlecenie powinno być dokonane w postaci nowego Komunikatu, wskazującego na oczekiwania co do zmian jakie mają być wprowadzone do strony internetowej Sklepu Klienta lub Usługi, w ujęciu całościowym.
- Jeżeli Klient nie zgadza się z przyczyną odrzucenia reklamacji, powinien w osobnym Komunikacie złożyć reklamację na zasadach ogólnych, wskazując numer komunikatu, który reklamuje. To zgłoszenie zostanie rozpatrzone na zasadach określonych w § 15 niniejszego Regulaminu.
§ 15 Postanowienia końcowe
- Do czasu wejścia w życie nowego Regulaminu, obowiązuje poprzedni Regulamin. Nowy Regulamin wchodzi w życie z datą obowiązywania wskazaną w jego treści dla wszystkich aktualnych Klientów korzystających z Usługi, za wyjątkiem Klientów, którzy zamówili i aktywowali Usługę w okresie pomiędzy publikacją nowego Regulaminu, a datą obowiązywania wskazaną w jego treści – dla tych Klientów, nowy Regulamin obowiązuje od razu.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie mają postanowienia Kodeksu cywilnego i odpowiednich ustaw prawa polskiego, a także prawa Unii Europejskiej, w szczególności RODO.
- Wszelkie informacje przekazane przez Klienta Operatorowi jako sugestie dotyczące ulepszeń, wprowadzenia nowych funkcjonalności mają charakter dobrowolnych i ich przekazanie Operatorowi, o ile strony nie postanowią inaczej na drodze odrębnych porozumień, oznaczają zrzeczenie się praw do praw, licencji czy udziałów w korzyściach osiągniętych na drodze eksploatacji powstałych ulepszeń lub nowych produktów.
- Wszelkie powstałe spory będą rozstrzygane przez sąd powszechny w Szczecinie.
- Klient zobowiązuje się do nienaruszania własności intelektualnej Operatora w zakresie wykorzystywania rozwiązań występujących w sposób unikalny w Usłudze.
- Nieważność któregokolwiek z postanowień Regulaminu, nie powoduje nieważności całego Regulaminu, lecz powoduje tylko uchylenie nieważnego postanowienia Regulaminu, w miejsce którego wejdą najbliższe intencjom stron, ważne postanowienia.
§ 16 Moderowanie treści
- Zgłaszanie nielegalnych treści
- Przez nielegalne treści Operator uznaje w szczególności następujące informacje: a. treści o charakterze terrorystycznym w rozumieniu art. 2 pkt 7 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/784 z dnia 29 kwietnia 2021 r. w sprawie przeciwdziałania rozpowszechnianiu w Internecie treści o charakterze terrorystycznym (Dz. Urz. UE L 172 z 17.05.2021 r., str. 79); b. treści wulgarne, w tym treści o charakterze erotycznym, wzbudzające rasizm, prześladowanie z przyczyn etnicznych, kulturowych bądź religijnych; c. treści naruszające obowiązujące przepisy prawa, w tym DSA, lub sprzyjające lub promujące działania przestępcze; d. treści naruszające zasady współżycia społecznego lub sprzyjające takim naruszeniom; e. treści naruszające prawa osób trzecich, w tym dobra osobiste, prawa własności intelektualnej, prawa autorskie, prawa ochrony konsumentów, tajemnicę przedsiębiorstwa itp.; f. wszelkie inne, które w jakikolwiek sposób utrudniają lub uniemożliwiają prawidłowe korzystanie lub realizowanie Usługi
- Zgłaszanie Operatorowi przez Osoby trzecie nielegalnych treści następuje w drodze formularza elektronicznego dostępnego na stronie internetowej Operatora pod adresem: www.ewzss.pl
- W przypadku wystąpienia zgłoszenia, o którym mowa w ust. 2, Operator niezwłocznie przesyła Osobie trzeciej, na wskazany przez nią w formularzu adres mailowy, potwierdzenie otrzymania zgłoszenia.
- Operator po otrzymaniu zgłoszenia poweźmie niezwłocznie działania zmierzające do starannej oceny nielegalnego charakteru danej działalności lub informacji objętej zgłoszeniem. Operator powiadamia Osobę trzecią, dokonującą zgłoszenia, o którym mowa w ust. 2, o podjętej decyzji w odniesieniu do informacji, których dotyczy zgłoszenie, z jednoczesnym wskazaniem informacji na temat możliwości odwołania się od podjętej przez Operatora decyzji.
- Na potrzeby Regulaminu Operator zastrzega, że informacje stanowiące nielegalne treści, o których mowa w ust. 1, stanowią zarazem informacje niezgodne z warunkami korzystania z usług (Regulamin).
- Ograniczenia stosowane wobec Klientów dostarczających nielegalne treści lub informacje niezgodne z warunkami korzystania z usług
- W razie podjęcia przez Operatora decyzji w odniesieniu do informacji, których dotyczy zgłoszenie, o którym mowa w § 17.1.2, z której to decyzji będzie wynikało, że zgłoszone informacje stanowią nielegalne treści, Operatorowi przysługują, w stosunku do Klienta dostarczającego nielegalne treści, następujące uprawnienia: a) ograniczenie możliwości korzystania z Usługi w części lub całości lub uniemożliwianie dostępu do treści, po uprzednim wysłaniu do Klienta Komunikatem ostrzeżenia wraz z wezwaniem do usunięcia informacji uznanych za nielegalne treści w terminie 3 dni od dnia otrzymania w/w ostrzeżenia; b) zakończenie świadczenia na rzecz Klienta Usługi poprzez rozwiązanie Umowy w trybie natychmiastowym, o którym mowa w § 7 ust. 5 Regulaminu.
- Prawo do złożenia skargi na decyzję Operatora w zakresie zgłaszania nielegalnych treści
- Na decyzję Operatora podjętą na podstawie zgłoszenia, o którym mowa w § 18 2., Klientowi, którego dotyczy decyzja, jak również Osobie trzeciej, która przekazała zgłoszenie, o którym mowa w § 18.1.2., przysługuje prawo do złożenia skargi.
- Uprawnienie, o którym mowa w ust. 1, wygasa z upływem 6 miesięcy, liczonymi od dnia powiadomienia Klienta lub Osoby trzeciej o podjętej przez Operatora decyzji dotyczącej zgłoszenia.
- Skargi należy składać elektronicznie na adres wskazany przez Operatora, tj.: dsa-antiterror@ewzss.pl. Złożenie skargi jest czynnością bezpłatną.
- Wraz z uprawnieniem do złożenia skargi, podmiotom wskazanym w ust. 1, przysługuje, zgodnie z art. 21 ust. 1 DSA, prawo wyboru dowolnego organu pozasądowego rozstrzygania sporów, który został certyfikowany przez koordynatora ds. usług cyfrowych, w celu rozstrzygnięcia sporu co do podjętej przez Operatora decyzji.
- Operator rozpatruje skargi w sposób terminowy, niedyskryminujący, obiektywny i niearbitralny. Jeżeli złożona przez podmiot, o którym mowa w ust. 1, skarga zawiera wystarczające powody, aby Operator uznał, że jego decyzja o niepodejmowania działań w odpowiedzi na zgłoszenie, o którym mowa w § 18.1.2, jest nieuzasadniona lub że informacje, których dotyczy skarga, nie są nielegalne, lub zawiera informacje wskazujące, że działanie skarżącego nie uzasadnia podjętego środka, Operator bez zbędnej zwłoki uchyla decyzję podjętą na podstawie zgłoszenia, o którym mowa w § 18.1.2.
- W przypadku, o którym mowa w ust. 5, Operator bez zbędnej zwłoki, informuje podmiot, o którym mowa w ust. 1, o swojej decyzji z uzasadnieniem, oraz o możliwości pozasądowego rozstrzygania sporów przewidzianego w art. 21 ust. 1 DSA oraz o innych dostępnych możliwościach odwołania.
- Operator dochowa wszelkich starań, aby decyzje, o których mowa w ust. 6, podejmowano pod nadzorem odpowiednio wykwalifikowanego personelu.
- Nadużywanie praw
- Operator, dokonując każdorazowej oceny, czy zgłoszenie, o którym mowa w § 18.2., lub skarga, o której mowa w § 18.3.1., stanowi nadużywanie przez Osoby trzecie przysługujących im uprawnień, uwzględnia następujące okoliczności:
- liczbę bezwzględną oczywiście nielegalnych treści lub oczywiście bezzasadnych zgłoszeń lub skarg, które zostały odpowiednio przekazane, dokonane lub wniesione w danym okresie;
- względny stosunek takiej liczby do całkowitej liczby informacji lub zgłoszeń odpowiednio przekazanych lub dokonanych w danym okresie;
- ciężar nadużywania, w tym charakter nielegalnych treści, i jego konsekwencje;
- zamiar odbiorcy usługi, osoby, podmiotu lub skarżącego, jeżeli można go określić.
- Operator, dokonując każdorazowej oceny, czy zgłoszenie, o którym mowa w § 18.2., lub skarga, o której mowa w § 18.3.1., stanowi nadużywanie przez Osoby trzecie przysługujących im uprawnień, uwzględnia następujące okoliczności: